احداثيات التجارة والاسواق Trade and market coordinates
الاحداثيات هى التغيرات المستمرة فى الاسواق من حيث الابتكار والتطوير للمنتجات والسلع التى تتخصص الشركات الكبرى على تصنيعها بطرق جديدة وعمل دراسات للاسواق ومايحتاجة الجميع من السوق من منتجات جديدة مهمة فى الحياة اليومية مثل شركات تصنيع المواد الغذائية وشركات تصنيع الملابس والعطور والادوات المنزلية والاجهزة الكهربائية والمفروشات والادوات الرياضية وغيرها من المنتجات الاستهلاكية او تطوير المنتجات السابقة التى تم تصنيعها من قبل بما يناسب الفئات العمرية وشغف واهتمام كل فرد فهناك من لدية شغف واهتمام شخصى بالملابس ولا يهتم بالمواد الغذائية وهناك من لديه شغف او الاهتمام بالسيارات ولا يهتم بالملابس وهناك من يهتم بالمواد الغذائية ولا يهتم بالملابس او السيارات وهناك الكثير من النساء تهتم بالملابس والعطور والسيارات والذهب والاناقة ولا تهتم بالمواد الغذائية والعكس وهناك الاطفال تهتم بالدرجات الرياضية ولا تهتم باشياء اخرى ويسمى هذه شغف او الاهتمام الشخصى بالشئ الممتع لة كمثال لسوق السيارات وهو من الاسواق التى تشاهد تنافس قوى بين الشركات المنتجة للسيارات المختلفه فى العالم منها السيارات العائلية والسيارات الرياضية وسيارات الخدمات والنقل وكل هذه الشركات المنتجة قامت بتحديث منظومة التصنيع لديها لانتاج سيارات بجودة ورفاهية منافسة لمثيلاتها فى الاسواق ولهذا تقوم الشركات بدراسة احداثيات الاسواق وما يحدث من تغيرات وتطور كل يوم والذى تضع الشركات فى وضع تنافسى مع الشركات الاخرى فى معظم الدول المتتجة من حيث جوده المنتج والسعر المناسب للبيع وتحقيق ارباح وكسب عملاء جديدة لمنتجاتهم والتميز فى الاسواق العالمية ويمكن لاى شخص يعمل فى المجالات التجارية الاستفادة من هذه الاحداثيات سواء كان يملك متجر او مندوب مبيعات او مسوق بالعمولة او مسوق على شبكة الانترنيت وتحقيق دخل جيد لة اذا كان لدية الكفائه باستغلال هذه الفرص من التطور اليومى والتنافس فى الاسواق .
Coordinates are the continuous changes in the markets in terms of innovation and development of products and goods that major companies specialize in manufacturing in new ways and conducting market studies and what everyone needs from the market of new products important in daily life such as food manufacturing companies, clothing manufacturers, perfumes, household appliances, electrical appliances, furniture and sports equipment And other consumer products or the development of previous products that were manufactured before to suit the age groups and the passion and interest of each individual. Or cars, and there are many women who are interested in clothes, perfumes, cars, gold and elegance, and they do not care about foodstuffs, and vice versa, and there are children who are interested in sports and do not care about other things. In the world, including cars Family cars, sports cars, service and transportation cars, and all these producing companies have modernized their manufacturing system to produce cars of quality and luxury that are competitive with those in the markets. Therefore, the companies study the market’s coordinates and the changes and developments that occur every day, which put the companies in a competitive position with other companies in most of the countries producing from Where the quality of the product and the appropriate price to sell and achieve profits and gain new customers for their products and excellence in the global markets. Anyone working in the commercial fields can benefit from these coordinates, whether he owns a store, a sales representative, a commission marketer, or a marketer on the Internet, and achieve a good income for him if he has the ability By taking advantage of these opportunities from daily development and competition in the markets.
تعليقات
إرسال تعليق